dinsdag 7 april 2020

Uithalen en opnieuw beginnen

Een tijd geleden kwam ik achter in een kast een mand tegen met een aantal onafgemaakte handwerken. Ik begin regelmatig aan iets nieuws, zoals breien, haken of borduren maar maak zelden iets af. Als ik een eind op weg ben met bv een breiwerk vind ik het resultaat vaak niet echt denderend en heb er dan ook geen zin meer in. Ik haal de heleboel weer uit  en hoop dat ik op een gegeven moment weer inspiratie krijg. Ik vind het erg lastig om patronen te lezen, de afkortingen zijn voor mij abracadabra en het zijn er ook nog eens erg veel. Het breiwerk dat hier op de pennen staat is ook het resultaat van twee keer uithalen en opnieuw beginnen en het gaatjespatroon heb ik van internet gehaald.



Vandaag ben ik weer begonnen met breien en eigenlijk is het best een leuke bezigheid. Ik weet niet hoelang ik het ga volhouden maar dat is geen probleem, ik ben er nu mee bezig. Wat gaat het worden? Ik heb eigenlijk geen idee. Twee hele lange lappen zijn al klaar en de derde is al een heel eind op weg. Vorig jaar was het mijn bedoeling om deze lappen maar aan elkaar te haken, er een voering achter te naaien en mijn zelfgebreide plaid is klaar! Kijken of ik het voor elkaar kan krijgen en is dat niet het geval dan kan ik het gewoon weer uithalen en weer terug leggen in de mand en opbergen in de kast. Op dit moment zit ik lekker te breien en misschien heb ik aan het eind van april wel een mooie zelfgebreide plaid. Toch wel een idee dus!

3 opmerkingen:

  1. Ha Anne,

    Leuk dat je ‘de draad weer hebt opgepakt’ ;)
    Elke dag een kwaliteitstukje. Petje af!

    Groetjes,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wim,
      Bedankt voor je compliment. Het is leuk om de stukjes te plaatsen en ik hoop echt dat het mij lukt om t/m 30 april elke dag iets te schrijven. Jouw laatste stukje was ook erg leuk, ik zag het allemaal gebeuren.
      Alle goeds voor jou en je vrouw.
      Groetjes.
      Anne

      Verwijderen
    2. Ik bedoelde eigenlijk het stukje van zondag 5 april, die van vandaag zag ik nog maar net. :-)

      Verwijderen