donderdag 9 april 2020

De mini-tuintjes

Wij hebben twee piepkleine tuintjes, allebei een postzegel groot. In het najaar heb ik 100 bloembolletjes geplant en bijna elke dag keek ik vol belangstelling of ik al groene puntjes boven zag komen. De krokussen zijn jammer genoeg al weer uitgebloeid en nu zijn het de blauwe druifjes die de boventoon voeren. Ook heb ik witte narcissen geplant maar daarvan zijn de meeste geel van kleur, één witte heb ik gespot. Samen met de blauwe druifjes ziet het er mooi uit. 







De sneeuwklokjes die ik heb geplant zijn helaas niet boven gekomen, misschien wachten ze tot het volgend voorjaar en willen ze echt sneeuw op hun kopjes hebben gehad voor ze zich aan de mensen vertonen. 


Het nodige onkruid heeft inmiddels ook zijn weg gevonden en vraagt om aandacht van hark en schoffel.

De roos
De vaste planten komen mooi in blad en de roos doet enorm zijn best. Volgens mijn buurman die even mijn werk kwam inspecteren is de grond te schraal en moet ik er koemest opgooien. Misschien nog niet eens zo’n gek idee. Op dit moment is het nog een beetje weinig wat er aan planten staat, maar mijn opa zei altijd dat je een tuin niet vol moest planten maar dat je de tuin de ruimte moet geven om vol te groeien.
Mijn opa was een wijs man. 

Spontaan opgekomen

Erfenis van de vorige bewoner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten