donderdag 23 april 2020

Na de persconferentie


Na de persconferentie van Mark Rutte op dinsdagavond is de thee iets minder lekker dan op andere avonden en dat ligt niet aan Rutte maar aan zijn boodschap. Rutte is duidelijk in wat hij te vertellen heeft en miljoenen Nederlanders met mij weten waar we aan toe zijn de komende weken.

Toch heb ik na de persconferentie een onbestendig gevoel en kan niet meer de nodige aandacht opbrengen voor het boek dat ik op dit moment lees, mijn puzzelboekje of een dvd. Dit alles gaat ten koste van mijn nachtrust en als ik toch even in slaap val heb ik een akelige droom waar ik niet erg prettig uit kom. Het komt erop neer dat ik na het opstaan moeite heb om op gang te komen en het akelige gevoel van de afgelopen avond en nacht blijft hangen.

Wat te doen? Ik pak de fiets en zoek de stilte op. Ik fiets langs en bij de Lepelaarplassen, een prachtig gebied waar je voor 10 uur in de morgen niemand tegen komt. De rust heeft een goede inwerking op mij en al fietsende krijg ik het idee dat ik de komende tijd deze crisis wel de baas kan blijven.
Onderweg heb ik nog een paar mooie foto’s kunnen maken en als ik thuis kom is mijn vervelend gevoel helemaal weg, nu nog een blogpostje maken.  









Toch ga ik vandaag geen journaals kijken en ook de berichtjes van de NOS en NU.nl die ik dagelijks binnen krijg op mijn telefoon ga ik vandaag niet lezen. Het geluid dat mijn telefoon maakt als er een berichtje binnenkomt hoor ik niet omdat mijn telefoon altijd uit staat. Ik denk dat ik vanmiddag maar een dvd ga kijken, fijne afleiding en hopelijk heb ik vannacht een droomloze slaap. En de thee zal mij vanavond ongetwijfeld weer goed smaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten