maandag 29 juni 2020

Na de persconferentie

Na de persconferentie van Mark Rutte moet ik altijd even bijkomen. Aan de ene kant zijn het goede berichten, meer versoepelingen en meer vrijheid. Mooi! Maar aan de andere kant brengen deze versoepelingen veel twijfels bij mij boven. Wat zou ik graag weer dingen willen gaan doen zoals naar een museum, het filmhuis, een concert, uitstapjes en etentjes met onze vrienden. Ik mis deze zaken echt heel erg. We zijn inmiddels drie en een halve maand verstoken geweest van al deze plezierige zaken. Toch heb ik besloten om voorlopig op dezelfde voet door te gaan zoals ik het de laatste tijd heb gedaan, me niet teveel onder mensen te begeven, afstand houden en leuke dingen thuis doen. De andere leuke en zeker gezellige zaken laat ik nog maar even aan mij voorbij gaan.

Ik ben niet echt bang uitgevallen maar wil absoluut geen risico’s nemen en dingen doen waar ik later spijt van zou kunnen krijgen. Stel dat ik besmet zou raken en weer anderen zou besmetten, ik moet er niet aan denken en heb er slapeloze nachten van.

Ik heb mijn besluit genomen en dat geeft mij rust, voorlopig wacht ik af wat de berichten over het virus zijn en ondertussen heb ik al weer een paar ideeën om me mee bezig te houden, vervelen zal ik mij zeker niet.

Gelukkig is de volgende persconferentie pas over een paar maanden. 



2 opmerkingen:

  1. "Ik ben niet echt bang uitgevallen maar wil absoluut geen risico’s nemen en dingen doen waar ik later spijt van zou kunnen krijgen. Stel dat ik besmet zou raken en weer anderen zou besmetten"
    Hartelijk dank namens allen die door een eerdere ziekte een minder goed werkend immuunsysteem hebben! Fijn dat er nog mensen zijn die rekening houden met anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartelijk dank Anna voor je reactie. Veel mensen in mijn omgeving houden oprecht rekening met anderen maar helaas zie ik ook veel het "laat maar waaiengedrag". Voor jou een hele goede tijd de komende maanden, zowel privé als op je werk. Jammer dat je fijne reis er voor dit jaar niet inzit maar ik ben optimistisch er is zeker weer leven na corona en dan kunnen wij weer mee genieten van je prachtige reisbeschrijvingen. Groetjes.

      Verwijderen