zondag 21 oktober 2018

Overstag

De Lage Vaart

In en om mijn woonplaats is het heerlijk fietsen. Ik ken de omgeving goed en op de fiets die ik al 25 jaar had ging dat dan ook prima. Met mijn fiets ben ik kriskras West-Europa doorgefietst van het hoge noorden van Denemarken tot het zuiden van Frankrijk en van oost naar west. Mijn fiets en ik hoorden bij elkaar en voelden elkaar goed aan. Maar na het intensieve gebruik kwamen er wat mankementen aan de fiets  (net als bij mij)  en niet alle onderdelen van de fiets waren nog verkrijgbaar. Het was ook niet echt een groot probleem, ik was toch een tijdje uit de roulatie. Maar nu heb ik een e-bike. Ik wilde er niet aan, ik had een prima fiets. Vrienden en kennissen hebben ondertussen allemaal een e-bike en vertelden mij dan ook regelmatig hoe fijn het is om te fietsen op een e-bike, zelfs met heel veel wind. Hmm dat klonk aanlokkelijk, het waait namelijk veel in Flevoland.  
Ik ben overstag en na een paar dagen oefenen kreeg ik het gevoel dat een e-bike toch nog niet zo gek is. Ik ontdek mijn woonomgeving opnieuw en fiets met plezier tegen de wind in, over hoge bruggen en geniet van het buiten zijn.






Geef mij maar de e-bike, fototoestel mee en genieten maar!
Mijn oude vertrouwde fiets is naar de Kringloop gegaan, ik hoop dat iemand er nog veel plezier van heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten