donderdag 2 juni 2016

De viooltjes vinden het wel genoeg

Altijd heb ik er een beetje moeite mee als mijn balkonplanten zijn uitgebloeid of helemaal slap hangen. De laatste bloemetjes die er nog redelijk goed uitzien knip ik af en zet ze in vaasjes zodat 
 ik daar nog een paar dagen van kan genieten. 
De viooltjes hebben uitbundig gebloeid maar vinden het wel genoeg,

ook deze bak laat het afweten.

Nog even genieten van de laatste bloemetjes op het balkontafeltje,


en hier en daar in de woonkamer,


ook in de keuken staan ze leuk,

op het aanrecht,
zelfs een leeg olijfolieblikje in het keukenkastje doet nog even mee.
Nu de uitgebloeide violen nog in een vuilniszak proppen en dan gauw naar het tuincentrum om nieuwe planten te kopen zodat ik de lege plekken op het balkon weer kan opvullen.
Ik moet wel een beetje oppassen in het tuincentrum; bij het zien van zoveel prachtige planten en de uitbundige kleuren word ik altijd erg hebberig. 

2 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee Anneke, bij mij beginnen ze nu ook lelijk te worden.
    Ben dus wel naar t tuincentrum geweest en heb van alles weer mee genomen!
    Wist jij dat de paarse petunia's heerlijk ruiken? Vooral s,avonds!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Beppie,
      Het tuincentrum is om van te smullen. Ik ga zeker nog een paar paarse petunia's halen, ik wist niet dat je ze kon ruiken. Bedankt voor de tip. Succes met je tuin.
      Groetjes.
      Anne

      Verwijderen