woensdag 1 april 2020

Mijn agenda is leeg

Mijn agenda staat meestal vol met allerlei bezigheden. Dingen die ik wil gaan doen, bezoek krijgen en op bezoek gaan, etentjes en lunches met vrienden, museumbezoek, concerten, het filmhuis en meer van dit soort leuke dingen (de luxe van een gepensioneerde). Doe daarbij de bezoeken aan familie, de kapper, tandarts enz. en de agenda stroomt snel vol.
Ons leven wordt op dit moment beheerst door een virus en door dit virus is mijn agenda voor de maand april helemaal leeg. In maart stond mijn agenda al iets minder vol, het schrappen van de gemaakte afspraken was in volle gang. De maand april is inmiddels helemaal schoongeveegd.

Nu is het niet zo dat ik op de bank zit te kniezen, ik kan nog naar buiten, boodschappen doen, wandelen en fietsen maar toch moet ik een ander ritme zien te vinden.
Bloggen kan ik natuurlijk maar in deze periode voelt en lijkt  het toch net of bepaalde zaken iets minder leuk zijn. Lezen, ik doe het veel en graag, maar de hele dag verplicht lezen is iets minder aangenaam, net als de andere zaken waar ik mij best in kan vinden.

Nu heb ik bedacht dat ik voor elke dag van de maand april mijzelf een opdracht geef om te doen. Dat worden geen bijzondere zaken, maar de gewone dingen die ik altijd doe maar de laatste weken deed met minder enthousiasme. 
Ik ga deze maand bv. een paar ingewikkelde gerechten maken, meer fotograferen, kijken naar mijn tuintje (wat komt er boven de grond?), soms een paar foto's, misschien iets creatiefs. Hele gewone dingen waar ik iets meer aandacht aan ga schenken. Niets bijzonders maar voor mij is het denk ik wel een leuke opdracht om mee aan de slag te gaan.

Verder heb ik besloten dat ik maar twee keer per dag coronanieuws wil horen of zien. Zet ik de radio of de tv aan dan word ik overspoeld met corona, corona en nog eens corona. Het geeft mij een onrustig gevoel en al die berichten hebben een behoorlijke negatieve invloed op mijn doen en laten.

Beste bloggers voor iedereen een gezond en toch wel een mooie aprilmaand. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten