zondag 5 april 2020

Kunst

Er is geen museum meer waar je op dit nog moment nog terecht kunt. Dat is niet alleen jammer voor het museum maar ook voor ons. Om niet helemaal verstoken te blijven van kunst zijn er verschillende musea waar je digitaal terecht kunt voor een rondleiding of een presentatie over een bepaald schilderij en de kunstenaar.
B.v. het Kunstmuseum in Den Haag presenteert elke dag een topstuk uit hun collectie en je kunt een kijkje nemen bij de tijdelijke tentoonstelling in het museum. Ook kun je een speciale nieuwsbrief ontvangen om inspiratie op te doen. En leuk is het natuurlijk  om thuis vanaf de bank even langs de Hermitage of het Rijksmuseum in Amsterdam te gaan. Je krijgt het allemaal aangereikt. Er zijn waarschijnlijk nog meer musea die een online programma hebben. Gewoon even zoeken.

Ik heb me bij een paar musea aangemeld en kan zo elke dag genieten van mooie en interessante kunst.

Het Museumtijdschrift is zeker interessant voor de Kunstliefhebber. Het tijdschrift is digitaal te ontvangen en zeer de moeite waard om je op te abonneren. Je leest de laatste nieuwtje op het gebied van kunst, je krijgt tips en elke week is er een aanbieding van een prachtig boek en ook nog eens betaalbaar.

En dan; “Kunstmaaktgelukkig”. Kijk op de website van kunsthistorica Karin Haanappel en er gaat een wereld aan kunst voor je open. Je kunt je abonneren op de nieuwsbrief en online lezingen- en cursussen volgen. Karin haar enthousiasme werkt zeer aanstekelijk, ik heb al eens een cursus bij haar gevolgd en een lezing bijgewoond. Zeer interessant allemaal! Ook heb ik een paar boeken van haar in de kast staan en op dit moment is ze bezig met een nieuw boek. Ik heb mij met bovenstaande een paar uurtje  bezig gehouden en ik kan wel zeggen dat het mij goed heeft gedaan. 
Kunstmuseum Den Haag 
Hermitage
Rijksmuseum Amsterdam
Museumtijdschrift
Kunstmaaktgelukkig

Veel plezier, een paar uurtjes "Kunst" geeft energie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten