zaterdag 23 mei 2015

Wat uw kat van u vindt

Wat denkt mijn kat als hij lekker op de vensterbank zit en naar de vogeltjes kijkt?
Wat denkt mijn kat als hij half over de leuning van de bank hangt en een beetje ligt  te mijmeren?
Waar droomt mijn kat over als hij diep ligt te slapen in zijn mandje?
Vaak denk ik, als baasje, het wel te weten maar dat is natuurlijk helemaal niet het geval, het blijft gissen en de kat maakt mij niet wijzer.

Om achter deze kattengeheimen te komen is er een interessant boek geschreven door de meest toonaangevende deskundige op dit gebied, Vicky Halls. Zij is op zoek gegaan naar de oorsprong van de emotionele band die er is tussen de kat en zijn baasje.

Vicky Halls schrijft niet allen over de geschiedenis van de kat maar ook over bijgeloof, zegswijzen, zijn plaats in religie en kunst. Ze beschrijft interessante praktijkverhalen over het gedrag, het ziek zijn en ze geeft waardevolle adviezen voor het baasje.
Het is te veel om op te noemen, eigenlijk staat alles in dit boek over het samenleven van de kat met zijn baasje(s) en met andere huisdieren.

Heel bijzonder om te lezen er gaat en kattenwereld voor je open.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten