vrijdag 5 september 2014

Zingen op de fiets

Als ik op de fiets zit begin ik soms vanzelf een beetje te neuriën of te zingen. Toch hou ik vaak mijn mond als ik word ingehaald door een andere fietser. Ook andersom komt het voor dat iemand stopt met neuriën of zingen als ik die persoon voorbij fiets. Eigenlijk is dat wel gek want niemand zal zich aan het zingen storen denk ik en het stoort mij zeker niet aan iemand mij zo plezierig  voorbij fietst. 

Er zijn meer mensen die graag zingend op de fiets zitten en zij hebben het initiatief genomen om in Almere van het Stravinskyfietspad een zangfietspad te maken. Dit fietspad loopt vanaf Station Muziekwijk langs het Muzenpark naar het wooncomplex De Muzen. Er zijn speciale borden langs het pad geplaatst waarop is aangegeven dat het is toegestaan om te zingen. Ik kom bijna dagelijks over dit fietspad maar ik ben nog nooit een fietser tegen gekomen die hardop zingt. En eerlijk gezegd, ik doe het ook niet, neuriën is voor mij genoeg.

Wandelpad in het Muzenpark.

Vijver in het Muzenpark.

De herfst begint al een beetje
in het Muzenpark.

Het Muzenpark is een klein parkje en je kunt er wandelen langs een bomenroute met 53 verschillende bomen.
De bomenroute is duidelijk aangegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten