zaterdag 27 mei 2017

In de cel

Ik ben voor hergebruik. Mijn afval gaat in de daarvoor bestemde bakken en regelmatig breng ik iets naar de kringloop of laat spullen ophalen door iemand die er nog iets aan heeft.

0ok boeken zijn geschikt voor hergebruik, er staan regelmatig boeken in mijn kast die ik niet nog eens ga lezen en soms moet er een gedeelte weg vanwege ruimtegebrek. Ze krijgen dan meestal weer een plek bij vrienden of bekenden, maar ook kunnen ze een nieuw onderkomen krijgen in  het boekenkastje in de centrale hal van de flat. 

Wat ik regelmatig zie als ik onderweg ben is zomaar ergens een boekenkast aan de buitenkant van een huis. Lezers kunnen daar een boek uithalen en de boeken die ze zelf kwijt willen er weer in zetten. Zo heeft een ander er ook nog plezier van.

In Enschede zag ik tot mijn grote verrassing een dubbele vorm van hergebruik. Overtollige boeken zijn geplaatst in een telefooncel die al enige jaren niet meer in gebruik is. De boeken staan beschermd en hebben geen last van regen en wind. De al of niet toevallige voorbijganger kan in één oogopslag zien of het de moeite waard is om even de “boekencel” binnen te gaan en daar op zijn gemak, een beetje leunend tegen de wand, een boek uitzoeken.
Ik vind dit een geweldige vondst, dit idee is toch maar even door iemand bedacht en ook nog eens uitgevoerd.
Ik vind dit geweldig!

4 opmerkingen:

  1. Wow wat een goed idee! En het ziet er ook nog heel leuk uit :) Jammer dat de telefooncellen bij stations al zolang weg zijn, anders hadden ze allemaal kunnen worden omgebouwd tot zulke minibiebs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boekencellen op stations zou een heel goed idee zijn geweest, jammer genoeg zijn ze allemaal verdwenen, als minibiebs zouden ze de perrons een stuk gezelliger hebben gemaakt.
      Groetjes.
      Anne

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk idee!!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker. Ik ben dol op dit soort geweldige ideeën.
      Groetjes.
      Anne

      Verwijderen