maandag 29 augustus 2016

Verborgen

Een verborgen tuin in het park. Wie had dat gedacht? 
Ik in ieder geval niet.
Vaak ben ik te vinden in het Beatrixpark, en groot stadspark in het centrum van Almere. Ik wandel er vaak en dacht dat ik ondertussen alle grote- en kleine paadjes wel had ontdekt. Het is een park met veel verrassingen, verschillende struiken en boomsoorten, veel water waarover grappige bruggetjes, enkele kunstwerken, een kikkerpoel en twee tuintjes.
Eén van de tuintjes bezoek ik regelmatig en is gemakkelijk te vinden. Het andere tuintje bleef voor mij onvindbaar en daarom dacht ik dat het er waarschijnlijk niet meer zou zijn.
 
Deze week hadden we een paar erge warme dagen en dan is het prettig om in het park de kleine paadjes op te zoeken. Terwijl ik (weer) sta te fotograferen zie ik ineens iets dat voor mij helemaal nieuw is. Het tweede tuintje, een beetje verborgen voor de toevallige voorbijganger, maar niet voor deze speurneus met haar camera.
Een verborgen tuin, omgeven door een heg en daarbinnen heel veel mooie, kleurige bloemen en struiken.
Dat ik dit tuintje vanaf nu regelmatig ga bezoeken staat voor mij vast. 
Ik heb iets moois ontdekt op vijf minuten afstand van mijn huis



Geen opmerkingen:

Een reactie posten