zaterdag 25 juli 2020

Van nieuw naar nieuw

Winkelen is niet iets waar ik echt blij van word maar soms moet je wel eens iets doen dat minder leuk is. Zo af en toe ga ik met mijn dochter naar Bataviastad in Lelystad om te winkelen en dat is dan wel erg leuk. Eerst gaan we koffiedrinken, dan de winkels af en daarna lunchen en dan met de nodige gevulde tassen weer naar huis.

Het is al een tijd geleden dat wij in Bataviastad zijn geweest maar de laatste keer dat wij er waren heb ik niet alleen iets voor mijzelf gekocht maar ook voor mijn man Ben. Bataviastad heeft een goede Engelse herenmodezaak en ik zag daar mooie kwaliteitsoverhemden met een behoorlijke korting. Snel foto’s gemaakt en gestuurd naar Ben met de vraag of ze naar zijn zin waren. Ja, dat waren ze en ik heb er vier gekocht. Ik wist zijn maat en de dame in de winkel vertelde dat ik bij deze hemden XXL moest hebben. Het leek mij een erg grote maat maar dacht dat de Engelse maten wel iets anders zouden lopen dan bij de zaken waar Ben meestal koopt.

Thuis gekomen heb ik de overhemden ontdaan van de overtollige labels en gelijk doorgespoeld in de wasmachine om daarna de vouwen er goed te kunnen uitstrijken. Tijdens het strijken vond ik de overhemden toch wel erg groot en we kwamen er achter dat ze alle vier veel en dan ook veel te groot waren. Ruilen was natuurlijk niet mogelijk door mijn enthousiaste knip- en was-actie. Het gevolg was dat deze vier mooie kwaliteitsoverhemden in de kast bleven.

Omdat coronatijd vraagt om creativiteit ik heb besloten om de overhemden te vermaken en er bloesjes van te maken voor mijzelf, tijd genoeg. Twee zijn er klaar en ik ben niet ontevreden over mijn creaties. Ondertussen ben ik aan het bedenken wat ik ga doen met de twee die er nog liggen. Zo brengt het coronavirus mijn creativiteit tot een bepaalde hoogte en krijgen de nieuwe niet gedragen overhemden een nieuw leven.

Echt van nieuw naar nieuw.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten